Andere sites

1. WEBSITES VALLEND ONDER DE OUDHEIDKAMER TIEL

Historische Werkgroep Tiel (HWT)
[ website ]

Beoefenaren Archeologie in Tiel en Omstreken (BATO)
[ website ]

Kalendarium van Tiel (geschiedenisoverzicht in jaartallen, 889-2010)
[ website ]

Overzicht slachtoffers Tiel (overledenen door oorlogsgeweld 1940-1945)

2. HISTORISCHE VERENIGINGEN

Historische Kring Kesteren e.o.
4040 DB Kesteren

Historische Kring West-Betuwe
Secretariaat:
Dr. Abraham Kuyperweg 30
4153 XB Beesd

Historische Vereniging Oudheidkamer Rhenen en Omstreken
Bruine Engseweg 25
3911 CJ Rhenen

Vereniging Gelre
Vereniging ter bevordering van de beoefening van de Gelderse geschiedenis, oudheidkunde en recht

Historische Vereniging Voet van Oudheusden te Culemborg

Historische werkgroep Ophemert en Zennewijnen

Historische vereniging Pasqualini, Buren

Werkgroep Waardevol Tiel
(voorheen milieuwerkgroep Tiel)

Stichting Tabula Batavorum

Stichting Carillon Tiel

Tiel Bijzonder Verleden
3. MUSEA EN BIBLIOTHEKEN

Flipje- en Streekmuseum Tiel
Plein 48
4001 LJ Tiel

Museum Dorestad
Archeologische vondsten en goederen uit de fameuze handelsplaats Dorestad, die ruim 1000 jaar geleden in verval raakte,
Muntstraat 42
3961 AL Wijk bij Duurstede

Collectie Gelderland
Museumwebsite van de gezamenlijke Gelderse musea met o.a. een overzicht van zo'n 40000 museumschatten. Actief vanaf 5 maart 2009

Digitale Bibliotheek
De Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren is een website over de Nederlandse literatuur, taal en cultuurgeschiedenis.

Koninklijke Bibliotheek
De nationale bibliotheek van Nederland

Rozet (Taal/Kunst en Erfgoed in Arnhem
Documentatiecentrum voor boeken, tijdschriften, overheidsrapporten enz. betrekking hebbend op de provincie Gelderland.
Kortestraat 16
6811 EP Arnhem
4. ARCHIEVEN EN OVERIGE HISTORISCHE INSTELLINGEN EN SITES

Regionaal Archief Rivierengebied en Bommelerwaard
Het RAR is een historisch informatie- en documentatiecentrum voor iedereen. Het verzamelt archieven, afbeeldingen, boeken en documentatie over de gemeenten Buren, Culemborg, Geldermalsen, Neder-Betuwe, Neerijnen, Tiel en ook documentatie van de Bommelerwaard, het gebied vanaf Heerewaarden en Zaltbommel tot aan Slot Loevestei, .

Biografisch Portaal
Hier vindt u oude en nieuwe informatie over kopstukken en andere opzienbarende figuren uit de Nederlandse geschiedenis, van het vroegste verleden tot nu.

Nationaal Archief
Als nationaal geheugen beheert het Nationaal Archief de archieven van de landelijke overheid, maar ook van maatschappelijke organisaties en individuele personen die van nationaal belang zijn (geweest). Daarnaast beschikt het Nationaal Archief over een grote collectie foto's en historische kaarten.

Beeldcollectie van de Gelderland Bibliotheek
Gedigitaliseerde beeldcollectie van de Gelderland Bibliotheek, onderdeel van Bibliotheek Arnhem. Op deze site vindt u ca. 60.000 ansichtkaarten, foto's en gravures met topografische afbeeldingen uit de Provincie Gelderland.

Gelders Archief
De collectie bestaat uit historische documenten (papier, audiovisueel, digitaal) uit en over Gelderland en de gemeenten Arnhem, Renkum, Rheden, Rozendaal en Overbetuwe. Het oudste stuk dateert uit 1076, het jongste uit de 21e eeuw.

Stichting Gelders Erfgoed

Mijn Gelderland - Beleef het erfgoed van Gelderland

Nederlands Erfgoed: Digitaal!
Website van het consortium Nederlands Erfgoed: Digitaal!, tien nationale erfgoed-instellingen, die gezamenlijk gedeelten van hun waardevolle collecties digitaal toegankelijk hebben gemaakt.

Archieven.nl
Waar u honderden kilometers archiefmateriaal kunt doorzoeken.
Tientallen archiefdiensten brengen hier in een gezamenlijk project meer dan 18.000.000 beschrijvingen van archiefstukken bijeen.

Archiefnet
Van hieruit zijn alle Nederlandse (en meer) archieven per provincie en per plaats te vinden.